Interaktivní průvodce by měl poskytnout učitelům, kteří z různých důvodů nechtějí využívat služby průvodce BZ, možnost realizace programu pod vlastním vedením, což jim umožní vyšší variabilitu práce se zvolenou tematikou. Projekt si klade také za cíl v dětech zvýšit environmentální citlivost k prostředí, které nás obklopuje a v důsledku toho se lépe chovat k životnímu prostředí jako k celku. Uvědomit si rozmanitost živé i neživé přírody a prostřednictvím praktických zkušeností působit na změnu hodnotové orientace ve prospěch zvýšení environmentálního povědomí.
Interaktivní průvodce je rozčleněn do následujících kapitol:
Obsah, tiráž, přivítání, vysvětlivky k použitým piktogramům
Afrika a Madagaskar
Cestou pod zemí a pod vodou
Jižní Amerika a svébytní stromobytci
Užitečný prales
Tropická rozmanitost
Prožij rok v pralese
Čím se rostliny stravují
Japonsko
Středomoří
Pouště a polopouště Ameriky
Ve vodě nebo na zemi + kyselomilci
Semena a plody na cestách
Jarní aspekt
Naučná stezka kolem areálu BZ
Metodické pokyny pro učitele
Plán venkovní expozice a skleníku Fata Morgana, pravidla chování v zahradě, informace o vzdělávacích programech a prohlídkách s průvodcem
Materiál byl zpracován za finanční podpory Hlavního města Prahy v roce 2015.
Výukový materiál není jen jednorázovou učební pomůckou, ale žáky by měl vést ke komplexnímu pohledu na zvolenou tematiku během kontinuální činnosti v průběhu celého roku. Interaktivní průvodce je určen k realizaci přímo v areálu Botanické zahrady hl. m. Prahy (Venkovní expozice, skleník Fata Morgana)
V případě zájmu si mohou pedagogové zažádat o interaktivního průvodce na e-mailové adrese [email protected] nebo je k dispozici v elektronické podobě na této straně ke stažení.
V brožuře je celkem 14 kapitol určených pro práci dětí v prostředí botanické zahrady, 7 kapitol je věnováno skleníku Fata Morgana a tématice tropických oblastí. 7 kapitol je věnováno venkovní expozici a jejím částem. V interaktivním průvodci bylo využito celkem 82 obrazových podkladů zpracovaných výtvarnicí Mgr. Janou Ježkovou.
V každé kapitole je úvodní text, který žáky seznamuje s problematikou. U některých kapitol je někdy tento úvodní text nahrazen úkolem vhodným k opakování znalostí dané tématiky. Každá kapitola obsahuje různé typy úkolů, které mohou pedagogové žákům zadat jako samostatnou či skupinovou práci, případně žáci sami mohou rozhodnout, které úkoly splní a tím řídit směr vlastního vzdělávání a poznávání.